Serdecznie zapraszamy do naszej szkoły. I medyk.

• Zadzwoń do nas

77 436 27 84
  • ul. Piastowska 26

48-200 Prudnik

Byliśmy w Krakowie i Energylandii

Dwa dni spędziliśmy w Krakowie i jego okolicach podczas wycieczki klasowej naszych pierwszaków.

Przygodę rozpoczęliśmy od zwiedzania Wzgórza Wawelskiego.Poznaliśmy tam  architekturę  i  historię Zamku Królewskiego oraz Katedry Wawelskiej, a Smok Wawelski strzegący Smoczej Jamy tradycyjnie zionął ogniem. Kolejnym punktem naszej wycieczki był średniowieczny Rynek Krakowski: Kościół Mariacki z przepięknym ołtarzem Wita Stwosza i Sukiennice. Obowiązkowo wysłuchaliśmy też hejnału z wieży Mariackiej. Podczas interesującej przechadzki po Rynku, mieliśmy również okazję do zapoznania się z muzeum historycznym miasta Krakowa, a mianowicie jego podziemiami.

Pani przewodnik, która odkrywała przed nami historię Krakowa miała niezwykłą umiejętność przekazywania wiedzy. Jej pasja sprawiła, że w wyobraźni mogliśmy cofnąć się w czasy odległe i niemal zobaczyć wydarzenia, które przez wieki kształtowały  historię Polski.

Pełni wrażeń przespacerowaliśmy się do przytulnego pensjonatu,,Stańczyk"- miejsca naszego noclegu. Jednak,  zanim udaliśmy się na nocny spoczynek, wieczorową porą wybraliśmy się jeszcze nad Wisłę, aby integrować się, odpocząć oraz napawać się wyjątkową atmosferą Krakowa nocą. Było tym przyjemniej, że również aura bardzo nam sprzyjała.

W drugim dniu wycieczki nadszedł czas na szaleństwo w największym parku rozrywki w Polsce: Energylandia. Podczas kilku godzin rozrywki każdy znalazł coś dla siebie. Oczywiście, największym powodzeniem wśród młodzieży ( ale również nauczycieli), cieszyła się strefa ekstremalna, która dostarczyła nam mnóstwa wrażeń i sprawiła zwiększone wydzielanie adrenaliny. Dla wielu z nas miejsce to stało się okazją do przełamania się, pokonywania własnych obaw i lęków. I co najważniejsze- udało się to wszystkim uczestnikom wycieczki.

Śmiało więc możemy uznać to za kolejny walor edukacyjny naszego niezwykle udanego wyjazdu.